El Maresme presenta el seu Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic

dimecres 1 Desembre 2021

El Maresme presenta el seu Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic

Un centenar de professionals del sector turístic han intervingut en l’elaboració del pla, un full de ruta que el president del Consorci, Joaquim Arnó, encoratja a que tota la comarca se’l faci seu.

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha presentat el Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic de la comarca, un document participatiu que ha servit per concretar una visió conjunta del turisme en la que el territori desitjaria convertir-se a mitjà i a llarg termini i en el que hi han intervingut un centenar de professionals del sector.

El Pla treballa amb 5 objectius a partir dels quals s’han de desenvolupar 25 accions. Aquests objectius són:

  • Aconseguir recursos addicionals de finançament.
  • Millorar la comunicació, projectes i treball conjunt entre els agents privats i les administracions locals i comarcal, amb competències en la gestió turística.
  • Generar una visió i unes rutines de col·laboració que es mantinguin més enllà del curt termini i amb autonomia de qualsevol canvi polític.
  • Augmentar la quantitat de persones que treballen en l’execució de polítiques turístiques.
  • Saber adaptar-se a les noves tendències emergents de la demanda per seguir essent competitius a llarg termini.

Per tal d’assolir aquests objectius, s’han concretat 25 accions més específiques a desenvolupar entre els diversos agents del territori. El foment de la participació és vital per tirar endavant el pla, de fet, s’ha empoderat als diversos actors turístics, tant públics com privats, per tal que en formin part i sigui una eina útil per tothom. “Un dels objectius que hem de tenir amb aquest Pla Estratègic és poder fer que sigui de tothom, de tots els maresmencs i maresmenques, tant del sector públic com del sector privat. La participació ha sigut important, ha sigut excepcional i penso que totes les seves aportacions, si són capaços de desenvolupar-les amb correcció i amb eficàcia, farem que aquest pla sigui de tothom”, assegura el president del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, Joaquim Arnó.

Mitjançant tallers participatius, taules rodones, trobades amb tècnics de turisme, entrevistes en profunditat a 30 actors experts i enquestes s’ha promogut aquesta implicació. El resultat ha estat excepcional: 575 residents han respost l’enquesta sobre el model turístic que volen per la comarca, també 97 persones del sector turístic i 31 tècnics de turisme i gestors municipals.

A la presentació del Pla hi han participat els membres de l’empresa de consultoria i assessorament redactora del pla, #PAX Genuine Tourism Advisors. Pau Pitarch exposa que “un dels elements innovadors que té el resultat del Pla Estratègic és aquesta metodologia d’implantació anual en base a un principi d’integració. El que proposa el pla és que el conjunt d’actors del turisme del Maresme treballin amb cicles anuals de planificació, de forma que les petites comissions de treball a principis d’any revisen quins són els objectius que van assolir l’any anterior en funció de la visió estratègica, reajusten, defineixen o incorporen nous elements, i es donen durant 8 mesos el temps suficient per implantar-los. A finals d’any, aquest equip de treball estratègic revisa i fa balanç del que s’ha aconseguit i fa tancament anual”. D’aquesta forma, permet adaptar-se a les variacions d’un mercat que està en constant canvi. Jordi Castelló, Marina Prat i Josep Maria Capella, de #PAX Genuine Tourism Advisors, també han intervingut en l’acte.

Un de les claus per l’èxit del Pla Estratègic és fomentar la sostenibilitat, un àmbit en el que el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme treballa de forma incansable juntament amb tots els agents turístics amb iniciatives com el Compromís Biosphere.

El Pla Estratègic de Desenvolupament Turístic del Maresme s’ha presentat a l’auditori de Can Saleta de Calella, un dels municipis de la comarca on el turisme té un pes més important. L’elaboració del pla ha estat possible gràcies al finançament del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu de la Unió Europea.

Comparteix