El Maresme reforça la seva estratègia de sostenibilitat, seguretat i qualitat de l’experiència turística

dilluns 14 febrer 2022

El Maresme reforça la seva estratègia de sostenibilitat, seguretat i qualitat de l’experiència turística

El compromís per la sostenibilitat augmenta, amb més de 760 iniciatives del sector. Els turistes valoren les platges de la comarca amb un 8,54 sobre 10.

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha presentat avui els resultats del Monitor de l’experiència turística i reputació online del Maresme 2019, 2020 i 2021 a les empreses i municipis de la comarca. S’han analitzat més de 70.000 opinions compartides pels visitants a Internet, totes elles en relació a la seva experiència als allotjaments i les platges del Maresme. Més de 27.000 dels comentaris corresponen a l’estiu de 2021, demostrant la reactivació de l’activitat turística després de l’etapa més dura de la pandèmia i establint unes bones perspectives pel 2022.

En aquest monitor, realitzat amb la col·laboració de l’empresa Vivential Value, especialitzada en innovació en intel·ligència turística, es constata la gran valoració que fan els turistes de les platges de la comarca, atorgant una nota de 8,54 sobre 10 segons el referencial sectorial iRON Índex de Reputació Online. També destaquen molt positivament les mencions a la neteja de l’aigua i la sorra, així com la tranquil·litat en molts moments de la temporada, que confirmaria que han estat percebudes com a espais segurs en el context de la pandèmia.

Pel que fa als allotjaments, es pot veure un increment en el volum de noves opinions, però també de comentaris emesos per turistes estrangers (amb un 34% del total de les opinions de 2021 davant el 18% de 2020). També es confirma la recuperació de les visites de famílies, que tornen a suposar 4 de cada 10 opinions durant 2021, com ja passava a l’estiu de 2019). La neteja, que continua sent un aspecte important que destaquen els turistes, rep una millor nota respecte el 2020, amb un 8,41 segons el referencial iRON.

El Consorci fa una clara aposta per la sostenibilitat, que també es pot veure en l’anàlisi de les dades dels últims anys. S’han identificat més de 760 accions i iniciatives dels allotjaments del Maresme vinculades amb el compromís del sector per a una transició cap a un model de turisme més sostenible econòmicament, social i mediambiental. Les propostes de valor dels allotjaments davant d’un turista cada cop més sensibilitzat i més responsable giren entorn a la gestió eficient de l’aigua, els residus, el consum energètic, la cura de la natura o la millora en relació a la pròpia destinació.

El visitant percep els esforços que fan els establiments en relació a la sostenibilitat. La seva valoració dels allotjaments que han implantat iniciatives sostenibles és de 8,27 respecte el 7,79 que reben els que no tenen cap acció sostenible. Al mateix temps, s’han identificat reptes vinculats als indicadors de concentració temporal, territorial i en pocs mercats emissors.

Totes les dades s’agrupen en tres palanques molt rellevants per a la competitivitat del territori: la sostenibilitat, la seguretat i la qualitat de l’experiència turística. I en tots els casos estan vinculades directament amb el recent Pla Estratègic de Desenvolupament del Maresme, presentat a finals de 2021.
 

Comparteix